Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Papers from the Annual Meetings of the Atlantic Provinces Linguistic Association (PAMAPLA) / ACTES DES COLLOQUES ANNUELS DE L’ASSOCIATION DE LINGUISTIQUE DES PROVINCES ATLANTIQUES (ACAALPA).
Archives
Search
Home / Accueil
/
Archives
/
Volume 29, 2005
Volume 29, 2005
Published / publié:
2021-10-05
Full Issue / Numéro complete
Complete Issue PDF
Papers / Présentations
Front Matter
.
i - viii
Préface
Gisèle Chevalier
1 - 7
Aspects Didactiques de l’Éducation Bilingue Français-Langues Africaines au Mali
Bruno Maurer
9 - 22
Optimal Entry Point for French Immersion (Round Table)
Context
Gisèle Chevalier
23 - 25
Optimal Entry Point for French Immersion
Joan Netten
27 - 35
What Are the Options for FSL in the NB Public System?
Le Français L2 Dans Les Écoles Publiques du N.-B.
David MacFarlane
37 - 40
French Immersion: Are We Getting Our Just Desserts?
Dr. Laurie Carlson Berg
41 - 55
Le Niveau Optimal d’Entrée au Programme d’Immersion
Compte Rendu
Daniel LeScieller
57 - 68
Approche Sociolinguistique pour Expliquer et Réduire les Difficultés d’Enseignement/Apprentissage du Français en Milieu Rural Marocain
Rachid Arraïchi
69 - 79
L’Enseignement de l’Amazighe (Berbère) au Maroc : Aspects Sociolinguistiques
Ahmed Boukous
81 - 89
Confronting the Demise of a Mother Tongue: The Feasibility of Implementing Language Immersion Programs to Reinvigorate The Taiwanese Language
Johan Gijsen, Yu-chang Liu
91 - 107
Pour une Approche Bilinguiste de l’Enseignement du Français en Situation de Contact de Langues : Le Cas de l’Acadie
Sylvia Kasparian
109 - 129
L’Occitan, Sa Diversité et Son Enseignement
Alain Viaut
131 - 144
Un Dictionnaire de Reformulation Pour Les Apprenants du Français Langue Seconde
Jasmina Milićević, Marie-Josée Hamel
145 - 167
Un Aspect Morphosyntaxique du Français Parlé au Congo : La Question du Discours Rapporté
Édouard Ngamountsika
169 - 187
Emprunt Comme Procédé D’Enrichissement De la Terminologie du Terrorisme
Chidi Nnamdi Igwe
189 - 205
Back Matter
.
207 - 212